fbpx

Usein kysyttyä

Jotta varauksen teko, ryhmäsi matkan suunnittelu, ja kohteessa oleskelu sujuvat miellyttävästi, olemme koonneet tälle sivulle valmiita kysymyksiä ja vastauksia eri tilanteisiin. Sinun kannattaakin lukea tämä lista läpi, ennen kuin otat yhteyttä asiakaspalveluumme.

Varauksen tekeminen ja lisäpalvelujen tilaus

En löydä verkkosivuilta kohteiden saatavuuskalenteria. Miten saan tietää, onko kohde varattavissa toivomanani ajankohtana?

Verkkosivuilla ei ole saatavuuskalenteria, vaan saat nopeasti tietoosi kohteen varaustilanteen täyttämällä tarjouspyyntölomakkeen verkkosivuillamme. Asiakaspalvelumme lähettää sinulle sähköpostitse tarjouksen kohteesta, tai vaihtoehtoisesti jostakin muusta vastaavasta kohteesta, jos toivomasi kohde ei ole varattavissa haluamaasi aikaan.

Voinko tehdä majoitusvarauksen puhelimitse tai sähköpostitse?

Kätevin tapa tehdä varaus on täyttää verkkosivujemme tarjouspyyntölomake, jolloin asiakaspalvelumme lähestyy sinua sähköpostitse 2 työpäivän kuluessa. Hyväksyttyäsi saamasi tarjouksen sähköpostitse ja maksettuasi saamasi ennakkolaskun, on varaus sitovasti vahvistettu. Pelkästään puhelimitse emme ota varauksia vastaan, mutta tiedusteluihin luonnollisesti vastaamme.

Kun olemme tehneet varauksen, onko vielä mahdollista ostaa lisäpalveluja?

Kyllä on. Lisäpalvelut tulee tilata viimeistään 14 päivää ennen saapumispäivää.

Olen varannut yrityksellemme kokouspaketin, johon sisältyy majoitus ja ruokailut. Milloin viimeistään pitää ilmoittaa tarkka osallistujamäärä?

Henkilömäärät tulee kaikissa tapauksissa ilmoittaa viimeistään 14 päivää ennen saapumispäivää. Ilmoituksen voi tehdä asiakaspalveluumme sähköpostitse [email protected].

Varausmaksun suorittaminen

Voinko maksaa varauksen käteisellä tai maksukortilla saapumisen yhteydessä?

Kaikki varaukset maksetaan ennakkoon lähetettävällä laskulla, muut maksutavat eivät ole käytettävissä. Tarkat maksuehdot on kuvattu varausehdoissamme.

Saapuminen kohteeseen

Mihin aikaan ryhmämme voi saapua kohteeseen?

Kohteemme ovat vieraidemme käytettävissä saapumispäivän iltapäivällä kello 14 ja perjantaisin kello 16 alkaen, jos toisin ei ole sovittu. Aikainen saapuminen on mahdollista ostaa ennalta lisäpalveluna.

Miten kohteeseen pääsee sisälle? Noudanko avaimet jostakin, vai onko paikalla joku päästämässä sisälle?

Jos vieraiden vastaanottoa tai muita palveluja ei ole erikseen tilattu lisäpalveluistamme, saapuvat vieraat kohteisiimme omatoimisesti. Jokaisessa kohteessa on koodilukolla varustettu avainlokero, jossa on yhdessä nipussa kaikki kohteeseen pääsyyn tarvittavat avaimet. Saat tietoosi lokeron sijainnin ja avainkoodin soittamalla numeroon 020 7300 888 saapumista edeltävänä päivänä tai saapumispäivänä kello 10–18 välillä. Huomaathan, että turvallisuussyistä emme voi toimittaa koodia tekstiviestitse tai sähköpostitse.

Jos havaitsemme kohteeseen saavuttua vikoja tai puutteita, kuinka toimimme?

Kaikista havaituista vioista tai puutteista tulee ilmoittaa välittömästi numeroon 020 7300 888.

Ryhmämme käytössä on sähköauto/ladattava hybridiajoneuvo. Onko auton akkujen lataus mahdollista kohteessa?

Sähköajoneuvon latausaseman käyttö on varattavissa maksullisena lisäpalveluna sellaisiin majoituskohteisiin, joiden kohdekuvauksessa se on erikseen mainittu. Latausasemia lisätään kohteisiin vuoden 2024 aikana.

Mikäli kohdekuvauksessa ei ole mainintaa latausmahdollisuudesta, ei sähköjohtimia ja sulakkeita ei ole mitoitettu kestämään latauskuormaa. Tämän vuoksi sähköajoneuvojen lataus on turvallisuussyistä kielletty tällaisissa kohteissa.

Oleskelu kohteessa

Kohteita markkinoidaan “omarauhaisina”. Mitä tämä käytännössä merkitsee?

Kohteiden lähistöllä ei ole naapureita näkö- eikä kuuloetäisyydellä. Aulangon Rauhan, Evon Rauhan ja Lopen Rauhan alueillamme on useita majoituskohteitamme. Myös Aulangon Rauhan alueella kohteemme sijaitsevat kuuloetäisyyden ulkopuolella toisistaan. Lisäksi alueella on huolehdittu vieraiden yksityisyydestä mm. rakennuskokonaisuuksien välille pystytetyillä aidoilla ja muilla näkösuojilla.

Onko kohteessa paikalla henkilökuntaa oleskelumme aikana?

Jos vieraamme eivät ole tilanneet henkilökuntamme tuottamia työpalveluja (esim. vieraiden vastaanotto, kylpypaljun tai saunan lämmitys tai ruokailupalvelut), oleskelevat vieraamme kohteella omassa rauhassa ilman henkilökuntamme läsnäoloa. Ongelmatapauksissa henkilökuntamme auttaa puhelimitse numerossa 020 7300 888.

Millaiset ruoanlaittovälineet ja astiat kohteessa on käytettävissä ja kuinka monelle ihmiselle?

Ruokailuun ja ruoanlaittoon löytyy normaalit astiat ja ruoanlaittovälineet sille henkilömäärälle, joka on kunkin kohteen kuvauksessa ja tarjouksessamme kerrottu.

Kohteen kuvauksissa on mainittu vain televisio(t), mutta onko kohteissa myös äänentoistolaitteita?

Kohteissamme on panostettu kunkin asiakasryhmän rauhaan ja yksityisyyteen eikä äänentoistolaitteita siksi ole, mutta toki vieraamme saavat tuoda mukanaan omia laitteitaan, kuten bluetooth-kaiuttimia tai vastaavia musiikkilaitteita.

Olen tilannut paljun ja puusaunan käyttöömme, ja lämmitämme ne itse. Kuinka toimin?

Kohteessa paljun kyljessä tai viereisen rakennuksen seinässä on selkeä ohje, kuinka palju täytetään ja lämmitetään. Myös saunan lämmitykseen on oma ohjeensa, joka löytyy saunasta.

Saanko käyttää kohteessa olevia polttopuita eräretken nuotiopuiksi?

Polttopuut ovat vieraidemme käytössä vain, jos vieraat ovat tilanneet puusaunan, grillikodan tai kylpypaljun käyttöönsä tai jos kohteessa on takka (mainittu kohteen esittelysivulla/tarjouksessa). Tarvittaessa sovi muunlaisesta polttopuiden käytöstä asiakaspalvelumme kanssa viimeistään 14 päivää ennen saapumista. Saat asiakaspalveluumme yhteyden sähköpostitse [email protected] ja puhelimitse 020 7300 888.

Haluamme järjestää tunnelmallisen saunaillan. Saako kohteessa polttaa kynttilöitä ja ulkotulia?

Avotulen, kuten kynttilöiden tai ulkotulien, käyttö kaikissa kohteissamme on turvallisuussyistä kielletty. Niiden sijaan voitte tuoda mukananne sähkökäyttöisiä led-kynttilöitä ja -lyhtyjä ja käyttää niitä valmistajan ohjeiden mukaisesti.

Voiko pihaan ajaa matkailuauton tai asuntovaunun? Saako teltan pystyttää lisämajoitteeksi pihalle?

Voi, mikäli asiasta ilmoitetaan varauksen tekemisen yhteydessä tai viimeistään 14 päivää ennen saapumista asiakaspalveluumme. Laskutamme asuntoauto/vaunu/telttamajoituksesta palkkion, joka riippuu majoittumisen pituudesta, henkilömäärästä ja mahdollisen ajoneuvon sähköntarpeesta. Saat asiakaspalveluumme yhteyden sähköpostitse [email protected] ja puhelimitse 020 7300 888.

Sisältyvätkö astian- ja muut pesuaineet sekä wc- ja talouspaperit kohteiden vuokraan, vai pitääkö ne tuoda itse? Entä suodatinpussit, leivinpaperit ja tulentekovälineet?

WC-paperit ja astianpesuaineet sekä muut siivoukseen tarvittavat aineet ja välineet sisältyvät vuokraan. Talouspaperit ja suodatinpussit sekä leivinpaperit tulee vieraiden tuoda mukanaan. Tämä koskee myös tulentekovälineitä (tulitikut, sytyttimet ja sytytyspalat).

Tarvisemme käyttööme suuren tilan esim. tanssilattiaksi. Saako huonekaluja siirtää?

Huonekaluja saa siirtää, kunhan ne siirretään takaisin paikoilleen ennen kohteesta poistumista.

Onko kohteessa pöytäliinoja tai muita somisteita juhlia varten?

Huviloissa ei ole juhlakattaukseen soveltuvia pöytäliinoja, mutta pitopalvelutilauksen yhteydessä sellaiset voidaan myös toimittaa vuokralle. Suurimmissa huviloissamme on muutama korkea kukkamaljakko, mutta muut pöytäsomisteet tuodaan paikalle itse.

Olen varannut käyttööni kylpypaljun ilman esilämmitystä. Miten lämmitän paljun?

Paljujen kyljessä/vieressä on lämmitysohje, johon voit tutustua myös verkossa. Jotta käyttö on turvallista ja palju ei vaurioidu, on ohjeta ehdottomasti noudatettava.

Poistuminen kohteesta

Mihin aikaan kohteesta on viimeistään poistuttava?

Kohteesta poistuminen tapahtuu lähtöpäivänä viimeistään kello 12, jos toisin ei ole sovittu. Myöhäinen poistuminen on mahdollista ostaa ennalta lisäpalveluna.

Pitääkö kohde siivota ennen poistumista?

Mikäli loppusiivousta ei ole tilattu lisäpalveluna varauksen yhteydessä tai viimeistään 14 päivää ennen saapumista, siivoavat vieraat kohteen sellaiseen kuntoon, missä se oli paikalle saavuttaessa. Kohteessa on tarvittavat siivousvälineet, ja yksityiskohtaiset siivousohjeet ovat esillä kohteessa. Katso tästä loppusiivouksen muistilista.

Unohdin kohteeseen tavaroitani. Onko ne mahdollista noutaa kohteesta myöhemmin?

Löytötavarat toimitamme ainoastaan postitse, ja laskutamme niiden toimituksesta varaus- ja maksuehtojemme mukaisen palkkion. Löytötavarat viedään pois kohteista heti vieraiden lähdettyä, kun henkilökuntamme käy paikalla tekemässä tarkastuskierroksen/loppusiivouksen ennen seuraavia vieraita. Katso tästä tarkemmat tiedot löytötavaroiden käsittelystä.